تایر خودرو:

لاستیک ساختار لایه ای دارد. برای شناخت ساختار آن لازم است اجزای تشکیل دهنده آن را بشناسیم. در ادامه به توضیح اجزای تشکیل دهنده انواع تایر می پردازیم. قسمت اول که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم طوقه است. طوقه شکل حلقه ای دارد و از چند لایه فولاد ساخته شده است. همین باعث استحکام زیاد آن می شود. بر روی طوقه ساختاری لاستیکی قرار می گیرد. کار طوقه هم مرکز کردن لاستیک با رینگ است. همچنین نیرویی که از طرف رینگ به لاستیک وارد می‌شود را جذب می‌ کند. جزء بعدی  بدنه آن است. بدنه لاستیک ها معمولاً دو لایه است اما در هواپیما تعداد این لایه ها به ۳۰ یا بیشتر هم می ‌رسد. معمول ترین لایه استفاده شده نخ های پلی استر است. در نهایت لایه‌ ها به وسیله لاستیک پوشانده می شوند تا علاوه بر تنیده شدن لایه ها به همدیگر توانایی محفوظ کردن هوا را داشته باشد. تسمه که درست در زیر آج تایر قرار گرفته است از جنس رشته های فولادی است که علاوه بر افزایش استحکام آن، باعث حفظ سطح صاف لاستیک هنگام برخورد لاستیک با جاده میشود. در لاستیک هایی که مخصوص سرعت بالا طراحی شدند، لایه های اضافی پلی استر قرار دارد که باعث افزایش استحکام سایر لایه ها می شود. بعد از آن به بررسی دیواره جانبی می پردازیم. دیواره جانبی وظیفه حفظ استحکام جانبی را دارد و برای حفظ هوا حیاتی می باشد. قسمت بعدی آج است. آج برای ایجاد اصطکاک بین لاستیک و جاده ضروری می باشد. جنس آج از چند لایه لاستیک طبیعی و مصنوعی است. بعد از تولید تایر بر روی قسمت جانبی اعدادی حک می شود. برای انتخاب درست باید معنا و مفهوم هر یک از این اعداد را بدانید. در ادامه به بررسی این اعداد و مفهوم آن ها می پردازیم. برای خرید آسن می توانید از طریق لینک ها به سایت مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید .

مشخصات تایر خودرو:

در ابتدای اعداد حروفی‌ دیده میشوند. این حروف را به سه دسته میتوان تقسیم بندی کرد:

P حرفی است که مناسب بودن لاستیک را برای وزن مینی ون، شاسی بلند و سواری نشان می دهد. LT برای خودروهای باری سبک می باشد. T برای لاستیک یدک استفاده می شود. بعد از این حروف سه عدد قرار می گیرد که بیانگر عرض لاستیک است. از دیواره ی جانبی راست تا دیواره جانبی چپ عرض حساب می ‌شود و در واقع عرض رینگ مناسب را به ما می دهد. این عدد بر حسب میلی متر می باشد. دوعدد بعد از آن قرار می گیرد که نسبت ابعاد لاستیک را نشان می دهد. از نسبت ابعاد برای بیان ارتفاع لاستیک استفاده می شود. زیرا در هنگام اندازه گیری ارتفاع بین طوقه تا آج را در نظر می گیرند. نسبت ابعاد را به صورت درصدی از پهنای لاستیک بیان می کنند. در ماشین های مسابقه نسبت ابعاد کمتر است چون هر قدر که لاستیک پهن تر باشد و ارتفاع کمتری داشته باشه پایداری بیشتری دارد. بعد از اعداد به حرف دیگری می رسیم که این حرف بیانگر روش ساخت لاستیک است. امروزه روی اغلب لاستیک های سواری حرف R حک شده که نشان می ‌دهد لاستیک رادیال است. در سال‌های گذشته حرف های B و D روی لاستیک حک می شد که نشان‌ دهنده ی بایاس کمربندی و بایاس مورب بودن تایر بود. به رقم بعدی می رسیم، این رقم نشان دهنده قطر رینگ بر حسب اینچ است. بعد از آن به عددی تازه می رسیم که وزن قابل تحمل را برای لاستیک نشان می دهد و در آخر حرفی را داریم که نشانگر سرعت مجاز برای لاستیکی  که روی آن حک شده می باشد.

تماس با بازرگانی میر جعفری

آدرس: خيابان شريعتي- پايين تر از پل رومي- بالاتر از پل صدر- پلاك ١٧٣٧- بازرگانی میرجعفری

تلفن تماس: ٢٢٢٠٦١٦١   ٢٢٢٠١٦٢٠  ميرجعفري

موبايل خدمات پشتيباني : ٠٩١٢١١٢٧٨٨٨ 

كدپستي: ١٩٣٣٧١٣٥١٤

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 735
نمایش همه
علاقه مندی ها ()