لاستیک خودرو از مهم ترین اجزای خودرو می باشد که در نهایت کنترل خودرو و کنترل قدرت موتور به عهده آن است. پس برای خرید این جزء مهم باید نکاتی رعایت شود که ایمنی خودرو و سرنشینان آن حفظ شود. در ادامه به نکاتی درباره ی خرید انواع لاستیک خواهیم پرداخت.

 نکات خرید لاستیک خودرو چیست؟

روی دیواره ی لاستیک خودرو علامت هایی است که یکی از آن ها سرعت مجاز می باشد. یعنی سرعتی که لاستیک قادر است آن را تا ۱۰ دقیقه تحمل کند. میزان سرعت همیشه باید کمتر از سرعت مجاز باشد مگر اینکه باد لاستیک ها در حداکثر اندازه اش باشد. اگر غیر از این باشد لاستیک ها ترکیده و ممکن است اتفاقات ناگواری بیفتد.

روی لاستیک ها همچنین اعداد و حروفی نوشته شده که هنگام خرید باید به آن ها توجه شود. مثلا این اعداد نشان دهنده ی قطر لاستیک، رادیال یا بایاس بودن لاستیک، قطر رینگ و نسبت پهنای لاستیک به ارتفاع آن را به درصد نشان می دهد.

از نکات دیگر هنگام خرید لاستیک بار مجاز است که اگر بیش از حد بار مجاز به لاستیک فشار وارد شود باعث ترکیدن آن خواهد شد. اگر میزان بار خودرو برابر با میزان حداکثری بار مجاز لاستیک ها باشد باید لاستیک ها نیز حداکثر باد را داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید. باید به این نکته نیز دقت شود که لاستیکی روی ماشین نصب شود که میزان بار مجازش کمتر از میزان بار توصیه شده توسط سازندگان خودرو است نباشد.

تاریخ تولید لاستیک نیز از دیگر نکات هنگام خرید است. سعی کنید لاستیکی خریداری کنید که تازه تولید و به نوعی قابل استفاده باشد زیرا ۴ یا ۵ سال بعد از تولید لاستیک دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

حداکثر فشار باد لاستیک نیز از نکات قابل توجه هنگام خرید لاستیک است. باید دقت شود که علاوه بر خرید لاستیک هایی که حداکثر فشارشان توصیه شده از سازندگان خودروست، باید دقت شود باد لاستیک نه کم باشد نه حداکثر، زیرا علاوه بر نداشتن کارایی با خطر زیادی همراه است.

علاوه بر نکاتی که ذکر کردیم جنس لاستیک، میزان مقاومت نسبت به حرارت، چسبندگی لاستیک ها و ساییدگی آن را نیز هنگام خرید لاستیک در نظر داشته باشید. برای خرید لاستیک در برندهای مختلف نظیر انواع لاستیک بارز ، میشلن ، کویر تایر ، هانکوک و غیره با کارشناسان ما در فروشگاه چرخ و یدک در تماس باشید.

ارتباط با ما

آدرس : تهران ، خیابان امیر کبیر شرقی ، روبروی حسینیه بنی فاطمه ، پاساژ  110 ، ط اول ، واحد 19

ایمیل : info@charkhoyadak.com

خط ویژه : 33502422-021--09106687003

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 628
نمایش همه
علاقه مندی ها ()